Friday, March 6, 2009

cuvinte de inceput de martie

Nu poti sa faci mereu ceea ce simti fara sa-i ranesti pe ceilalti.
Intotdeauna am afirmat: fa ceea ce simti, atata timp cat nu-i ranesti pe ceilalti. Acum am inteles ca lucrul asta nu-i posibil. Adica e, dar asta ar inseamna sa-ti pui o perdea peste ochi si sa te vezi doar pe tine, in presupusa ta fericire. Eh, sa nu vorbim de fericiri presupune, multe capete ar cadea, inclusiv al meu, poate.
N-am scris de mult...si ce bine e sa te reapuci, sa resimti cat de bine e sa faci parte din aceasta relatie dintre un tu si niste cuvinte. Oamenii ar fi trebuit sa ramana la lucrurile simple. Nu, ei au vrut sa ajunga pe Luna, sa-si citeasca ziarul on-line, sa se iubeasca pe internet, etc. O foaie, o ustensila de scris si o minte:) Mie atat mi-ar fi trebuit, daca m-ar fi intrebat cineva vreodata la inceputul fiintei mele ce-mi doresc.
Invatam sa uitam... nu stiu cum, dar ajungem sa ne aplatizam. Viata pentru mine nu are nicio culoare, pentru ca eu refuz sa o pictez in mii de nuante. Nu consider ca merita efortul. Imi pare rau. Imi asum asta.
Una din cele mai mari dezamagiri in a fi om e sa-ti dai seama ca de fapt nu simti nimic. Ca de fapt tot imboldul tau pentru viata, nu-ti vine din interiorul tau, ci cine stie de unde, din spatiu.
Am iubit oamenii. Am iubit psihologia. M-am iubit pe mine. Acum toate astea d-abia mai au un pic de nuanta. Asta pentru ca ucigandu-mi fiecare speranta in bine, oameni, suflete, eu, psihologie, viata, sens...fiecare terminandu-se la un moment dat, am ramas fara sensul lor. Refuz sa le mai stabilesc eu culoarea. In nesimtirea mea, nu consider ca ele mai merita pictate. Cred ca totul e asa cum e, din pura intamplare, sau atunci cand nu-mi convine ceva, mai ridic si eu, o unghie. O simpla unghie. Un deget e prea mult. Prea mult pentru ziua de azi si lumea de maine.
Eu vreau sa raman un simplu muritor cu o foaie, o ustensila de scris si o minte.

Nu exista realitate, exista perceptie. Asta spunea un scump domn candva. Iar pentru ca perceptiile mele, in majoritatea cazurilor au fost deformate, sau hai sa spunem mai frumos: n-au fost in acord cu alte perceptii, mi-am ales ca stil de viata: izolarea de mine insami. Si cand m-am izolat suficient de mult incat d-abia sa ma mai recunosc eu pe mine, am inteles ca e prea tarziu. Am ales sa nu iau parte, pentru ca pentru mine a lua parte din ce se intampla aici si acum e blasfemie impotriva vietii, a sufletului si a ideii de uman!
Pe altadata, cand poate vremurile vor fi mai bune.
Ce bine e sa scrii!

2 comments:

Mihai Rus said...

hm... hm... hm...

Nu iubesc, nu am un ţel suprem, nu ajut alte persoane, nu mă apreciez. Astfel definesc eu goliciunea sufletului pentru fiinţa mea.

Uneori mă las purtat de vârtejul inconştient al vieţii şi uit, dar apoi îmi aduc aminte şi simt dinnou golul, lipsa de culoare.

Sunt convins că încă nu te înţeleg, dar am impresia că aş putea înţelege multe din trăirile universului tău, şi că nu sunt chiar atât de diferite de cele din universul meu.

Altcum said...

Eu am uitat cand am inceput sa ma pierd in mine, ceea ce poate arata, faptul ca-mi convine asta, si daca-mi convine asta inseamna k nu mai dau aproape niciun scuipat pe ce traiesc. Ceea ce poate fi grav, si pentru mine ar fi daca tot universul ar fi invers fata de cum sunt eu, acum. Dar atata timp cat doar Soarele si Cerul si Marea mai sunt ce erau, ma limitez la asta:)
Frumos spusa faza cu vartejul inconstient al vietii:)
Cine stie... universul lucreaza mereu:)